måndag 24 januari 2011

Vilken dag

Oj vilken jobbig dag det har varit. Jag kan egentligen inte peka på något särskilt som var varit jobbigt utan det har varit en kombination av saker. Men om jag ska peka på något speciellt så får et nog vara att jag har haft mensvärk idag med tillhörande humörsvängningar. Eftersom att jag/vi vill att mensen ska utebli så blir man ganska lessen varje gång den kommer. Sen att det varit katastof på jobber hjälper ju inte till att lyfta stämningen om man säger så.

Men det har trotts allt jobbigt gått kanon med maten. Jag har utan problem hållt mig under 40 g kolhydrater och det är bra. Tyvärr så han jag kännt mig lite föe hungrig idag för att det ska vara bekvämt. Det var riktigt nära att jag tog mig en frukt vid två fikat, men jag stog emot.

Åt lax till middag idag. Hur gott som helst. Stekte den i stekpannan med lite salt på. Till den gjorde jag lite romsås på kesella, majonäs, rom och vitlök. Till der åt jag en halv advokado och några gula mini tomater.

Jag utförde även mitt andra mål för dagen. Jag har som mål att gå 8000 steg om dagen. Jag vet att det är lite i minsta laget men jag har som mål att öka stegen i framtiden när mina nya rutiner med mat och promenader börjar kännas lite mer som vardag.

När jag kom hem idag så hade jag i alla fall gått lite mer än 6000 steg. Å eftersom att det bar är andra dagen med stegräknaren så vill man ju klara målet. Så efter att jag hade ätot tog jag på mig reflex västen. Stoppade lurarna i öronen och tog mig en halvtimmes promendag. Jag var egentligen inte sugen, vem är det med världens mensvärk? När jag väl kom hem så kändes det i alla fall toppen.

Nu är det sångens tur att få min uppmärksamhet. Trött efter en jobbig dag på jobbet. BlogBooster-The most productive way for mobile blogging. BlogBooster is a multi-service blog editor for iPhone, Android, WebOs and your desktop

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv en kommentar